Τα συμβόλαια των οδηγών της F1 είναι πάντα ένα καυτό θέμα συζήτησης, καθώς η περίοδος μεταγραφών -γνωστή και ως “silly season”– φέρνει εκπλήξεις. Θα έχει το 2025 το ίδιο δράμα με το 2024;
Η πλειονότητα των οδηγών στη φετινή grid έχει ήδη εξασφαλισμένα μακροχρόνια συμβόλαια, με αρκετούς rookies να κάνουν το ντεμπούτο τους. Ωστόσο, υπάρχουν έξι οδηγοί των οποίων τα συμβόλαια λήγουν στο τέλος της χρονιάς, γεγονός που κάνει τη σεζόν 2025 κρίσιμη για το μέλλον τους.
Με την Cadillac να εισέρχεται στη Formula 1 το 2026, δύο νέες θέσεις θα προστεθούν στο grid, δημιουργώντας ακόμα περισσότερη αβεβαιότητα και ευκαιρίες.
Οι έξι οδηγοί που λήγει το συμβόλαιό τους το 2025
Andrea Kimi Antonelli – Mercedes
Ο ιταλός νεαρός Andrea Kimi Antonelli κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 2025, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του διαδόχου του Lewis Hamilton στη Mercedes.
Η ομάδα επιβεβαίωσε τη συμμετοχή του στο grid, αλλά δεν ανακοίνωσε τη διάρκεια του συμβολαίου του. Έτσι, ο 18χρονος θα πρέπει να εντυπωσιάσει άμεσα, καθώς θα έχει δίπλα του τον George Russell και την πίεση της κορυφαίας ομάδας.
Jack Doohan – Alpine
Ο Jack Doohan προήχθη σε βασικό οδηγό της Alpine για το 2025, αντικαθιστώντας τον Esteban Ocon.
Ο Αυστραλός, που έκανε το ντεμπούτο του στο Άμπου Ντάμπι το 2024, υπέγραψε σύμφωνα με τις πληροφορίες μονοετές συμβόλαιο. Έτσι, η απόδοσή του δίπλα στον Pierre Gasly θα καθορίσει αν θα συνεχίσει με την ομάδα το 2026.
Isack Hadjar – Racing Bulls
Άλλος ένας rookie στο grid, ο Isack Hadjar, προωθήθηκε στη Racing Bulls μετά την εντυπωσιακή του πορεία στη Formula 2, όπου τερμάτισε δεύτερος.
Το συμβόλαιό του θεωρείται μονοετές, κάτι που σημαίνει πως θα πρέπει να δείξει τις ικανότητές του για να παραμείνει στην ομάδα και το 2026.
Liam Lawson – Racing Bulls
Ο Liam Lawson ξεκίνησε το 2025 ως teammate του Max Verstappen στη Red Bull, αλλά μετά από δύο απογοητευτικούς αγώνες σε Αυστραλία και Κίνα, υποβιβάστηκε ξανά στη Racing Bulls.
Το συμβόλαιό του έχει ανακοινωθεί μόνο για τη σεζόν 2025, αλλά η Red Bull είναι γνωστή για την ευελιξία της στις αλλαγές οδηγών, όπως συνέβη με τους Daniil Kvyat, Pierre Gasly και Alex Albon.
George Russell – Mercedes
Ο George Russell αναλαμβάνει τον ρόλο του ηγέτη στη Mercedes, με την ομάδα να επενδύει στη νέα γενιά οδηγών με τον Antonelli.
Ωστόσο, το πολυετές συμβόλαιό του λήγει στο τέλος του 2025, αφήνοντας ερωτήματα για το μέλλον του, ειδικά ενόψει των τεράστιων κανονιστικών αλλαγών το 2026.
Ο Russell έχει τρεις νίκες (Βραζιλία 2022, Αυστρία 2024, Λας Βέγκας 2024), 15 βάθρα και 5 pole positions μέχρι στιγμής, οπότε θα είναι ένας από τους πιο περιζήτητους οδηγούς στην αγορά.
Yuki Tsunoda – Red Bull
Ο Yuki Tsunoda υπέγραφε μέχρι τώρα συνεχόμενα μονοετή συμβόλαια με την AlphaTauri/VCARB.
Ο Christian Horner είχε αφήσει να εννοηθεί ότι το 2025 θα ήταν η τελευταία του σεζόν στη Racing Bulls, όμως οι αδυναμίες του Lawson του έδωσαν την ευκαιρία να πάρει προαγωγή στη Red Bull μόλις μετά από δύο αγώνες.
Τώρα, θα πρέπει να αποδείξει ότι αξίζει να μείνει στην κορυφαία ομάδα πέρα από το 2025, κάτι που εξαρτάται αποκλειστικά από τις επιδόσεις του.
Οι αλλαγές πλησιάζουν…
Με αρκετούς από τους παραπάνω οδηγούς να μην έχουν εξασφαλισμένο μέλλον, η αγορά οδηγών της F1 2025 αναμένεται συναρπαστική.
Και με την Cadillac να ετοιμάζεται για το 2026, ποιος ξέρει ποιες άλλες εκπλήξεις θα φέρει το επόμενο μεγάλο “silly season”…
Πηγή : https://www.planetf1.com/news/f1-2025-driver-contract-expiry