Παρότι ο Lando Norris κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του και να εξασφαλίσει το 1-2 για τη McLaren στη Σαγκάη, ο Andrea Stella χαρακτήρισε το ανησυχητικό πρόβλημα στα φρένα του Βρετανού ως «απαράδεκτο».
Οδηγώντας στη δεύτερη θέση πίσω από τον team-mate του, Oscar Piastri, στους τελευταίους γύρους του Grand Prix Κίνας, ο Norris ανέφερε στον μηχανικό του, Will Joseph, ένα πρόβλημα με τα φρένα στον 47ο γύρο.
Σοβαρό πρόβλημα με τα φρένα για τον Norris
Αρχικά, ο Norris ανέφερε ότι το πεντάλ των φρένων φαινόταν «λίγο πιο μακρύ», όμως ήδη στον επόμενο γύρο το ζήτημα έγινε «πολύ πιο έντονο», αναγκάζοντάς τον να προσαρμοστεί.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον μηχανικό του, η κατάσταση έγινε «κρίσιμη», με τους τελευταίους τρεις γύρους του Norris να επιβραδύνονται από 1:36 σε 1:38.
Καθώς βρισκόταν περίπου τρία δευτερόλεπτα πίσω από τον Piastri, το πρόβλημα τον υποχρέωσε να φρενάρει όλο και νωρίτερα σε κάθε γύρο, με αποτέλεσμα να χάσει έξι δευτερόλεπτα από τον team-mate του, ενώ ο George Russell πλησίασε επικίνδυνα την MCL39 του.
Τελικά, ο Norris κατάφερε να τερματίσει δεύτερος, μόλις δύο δευτερόλεπτα μπροστά από τον Russell, εξασφαλίζοντας το 50ό 1-2 στην ιστορία της McLaren.
Ανάλυση: Το Grand Prix Κίνας του Lando Norris
«Είχαμε μια βλάβη στο πεντάλ των φρένων στο μονοθέσιο του Lando, την οποία έπρεπε να διαχειριστούμε στους τελευταίους είκοσι γύρους», δήλωσε ο Andrea Stella.
«Ο Lando και η ομάδα έκαναν εξαιρετική δουλειά στο να προσαρμόσουν το στιλ οδήγησης στο πρόβλημα, το οποίο όμως επιδεινώθηκε σε σημείο που έθεσε σε κίνδυνο το αποτέλεσμα. Από πλευράς αξιοπιστίας, αυτό είναι απαράδεκτο – πρέπει να γίνουμε καλύτεροι».
Η McLaren γνωρίζει την αιτία του προβλήματος
Ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren αποκάλυψε ότι γνωρίζουν την αιτία του προβλήματος, αλλά δεν μπορούν να την αποκαλύψουν.
«Κατανοούμε ποιο είναι το πρόβλημα, αλλά δεν μπορώ να το αποκαλύψω για λόγους πνευματικής ιδιοκτησίας», δήλωσε στα μέσα ενημέρωσης στη Σαγκάη.
«Ωστόσο, βασικά, είχε να κάνει με μια διαρροή σε ένα από τα εξαρτήματα, όχι στη γραμμή των φρένων, αλλά σε κάποιο άλλο σημείο. Η κύρια ενέργεια που απαιτήθηκε ήταν να περιορίσουμε τη μέγιστη πίεση πέδησης.
«Μπορούσες να φρενάρεις, αλλά πολύ, πολύ ήπια. Αυτό που κανονικά θα ήταν φρενάρισμα στα 100 μέτρα, έγινε στα 200, και προς το τέλος έφτασε στα 300, καθώς ο Lando έπρεπε να αφήνει το γκάζι, να ρολάρει μέχρι μια συγκεκριμένη ταχύτητα και μετά να εφαρμόζει πολύ ελαφριά πίεση στο φρένο, ώστε να αποφύγει την επιδείνωση της διαρροής.
«Το πεντάλ των φρένων γινόταν όλο και πιο μακρύ, και αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να αποφύγουμε τις υψηλές πιέσεις. Έτσι, ο Lando έπρεπε να φρενάρει με όλο και λιγότερη δύναμη.
«Στους τελευταίους γύρους, είχε φτάσει σε σημείο που απλώς άφηνε το γκάζι για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, έμενε εκτός γκαζιού και εφάρμοζε ελάχιστη πίεση στα φρένα για να επιβραδύνει το μονοθέσιο και να στρίψει».
Οι συνομιλίες του Lando Norris με τον μηχανικό του Will Joseph
Γύρος 47:
Νorris: «Το πεντάλ των φρένων μου γίνεται λίγο πιο μακρύ.»
Γύρος 48:
Norris: «Το πεντάλ των φρένων γίνεται λίγο πιο μακρύ. Ναι, γίνεται πολύ πιο μακρύ.»
Joseph: «Αν γίνεται μακρύ όλη την ώρα, βλέπουμε ότι έχει βάθος.»
Norris: «Δεν είναι πολύ πιο μακρύ, απλά ελαφρώς.»
Joseph: «Το ξέρω, το ξέρω φίλε.»
Joseph: «Ξέρω ότι είναι βαρετό, αλλά δεν αλλάζει η δύναμη των φρένων, απλά το πεντάλ γίνεται μακρύτερο. Περιορισμός της μέγιστης πίεσης στο φρενάρισμα στη στροφή 14 θα βοηθήσει. Δεν είμαστε υπό πίεση, η διαφορά από τον Russell είναι 6,3.»
Γύρος 49:
Joseph: «Lando, το πεντάλ των φρένων θα συνεχίσει να γίνεται πιο μακρύ.»
Norris: «Πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα;»
Joseph: «Θα μεγαλώνει περίπου μισό χιλιοστό ανά γύρο. Το μπροστινό κύκλωμα θα διατηρήσει την πίεση, το πίσω θα τη χάνει, αλλά θα έχεις ακόμα δύναμη φρεναρίσματος. Απλά πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός με τα φρένα. Κανένας κίνδυνος. Διαφορά από Russell 6.»
Γύρος 50:
Joseph: «Lando, αυτό είναι ένα από τα πράγματα που συζητήσαμε. Προτιμώ να τερματίσουμε δεύτεροι παρά να μην τερματίσουμε καθόλου. Όχι απότομο φρενάρισμα. Διαφορά από Russell 7 δευτερόλεπτα.»
Γύρος 52:
Joseph: «Lando, απομένουν πέντε γύροι. Το πεντάλ των φρένων χειροτερεύει, πρέπει να περιορίσεις την πίεση στα φρένα.»
Γύρος 54:
Joseph: «Τρεις γύροι απομένουν, το πεντάλ των φρένων γίνεται όλο και πιο μακρύ. Σε κάποιο σημείο θα φτάσει στο όριο. Η διαφορά από Russell 9, οπότε περιόρισε την πίεση στο φρενάρισμα.»
Norris: «Πόσοι γύροι απομένουν;»
Joseph: «Μαζί με αυτόν, τρεις.»
Joseph: «Lando, η κατάσταση με τα φρένα γίνεται κρίσιμη, οπότε διαχειρίσου την πίεση στο φρενάρισμα στις στροφές 6 και 14.»