Ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, παραδέχθηκε ότι, εκ των υστέρων, ήταν λάθος να υποτιμηθεί η σημασία της υπόθεσης των flexi-wings στη Formula 1.
Μετά την έντονη συζήτηση που προκάλεσαν τα ευέλικτα φτερά το 2024, η FIA έχει υιοθετήσει σκληρότερη στάση στο ζήτημα από την αρχή της σεζόν του 2025.
Ακόμα αυστηρότερα μέτρα για τα flexi-wings στο GP Ιαπωνίας
Τον Φεβρουάριο, η FIA εξέδωσε Τεχνική Οδηγία, προειδοποιώντας τις ομάδες ότι από το Ισπανικό Grand Prix στα τέλη Μαΐου (τον ένατο αγώνα της σεζόν) θα εφαρμοστούν πιο αυστηρά τεστ αντοχής στην εμπρός πτέρυγα.
Η κίνηση αυτή έχει αποδειχθεί αμφιλεγόμενη, καθώς μπορεί να επηρεάσει την ισορροπία της σεζόν με μια αλλαγή στους κανονισμούς εν μέσω πρωταθλήματος.
Παράλληλα, πριν την έναρξη της σεζόν στην Αυστραλία, οι ομάδες ενημερώθηκαν για την αυξημένη παρακολούθηση της ευκαμψίας των πίσω φτερών, με κάμερες να τοποθετούνται στα μονοθέσια κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής στη Μελβούρνη.
Ανάλυση: Κινεζικό Grand Prix
Αν και και οι 10 ομάδες συμμορφώθηκαν με τους κανονισμούς στην Αυστραλία, η FIA εξέδωσε νέα Τεχνική Οδηγία πριν από τον δεύτερο αγώνα στην Κίνα, αφού βρήκε «επαρκείς ενδείξεις» για την ανάγκη ενός «αυστηρότερου τεστ».
Ακόμα πιο αυστηρά μέτρα θα εφαρμοστούν στον επόμενο αγώνα στην Ιαπωνία.
Ο Τομπάζης παραδέχθηκε ότι η FIA έκανε λάθος όταν πέρυσι δήλωσε πως δεν θα προχωρούσε άμεσα σε αλλαγές για την καταπολέμηση των flexi-wings.
Σύμφωνα με το Motorsport.com, δήλωσε:
«Ήταν μια εσωτερική απόφαση, υποθέτω.»
Μάλλον το είπα πολύ γρήγορα τότε, και εκ των υστέρων θα ήταν καλύτερο να μην το είχα πει.»
Μετά τη σεζόν, αναλύσαμε όλα τα δεδομένα που συλλέξαμε από τις κάμερες και διαπιστώσαμε ότι η τάση ήταν να αυξάνονται συνεχώς αυτές οι εκτροπές.»
Φοβηθήκαμε πως αν περιμέναμε μέχρι τα μέσα της σεζόν, θα είχαμε πολύ μεγάλες παραμορφώσεις, προκαλώντας νέες διαμαρτυρίες και πιέσεις.»
Έτσι, αντί να περιμένουμε, αποφασίσαμε να δράσουμε πιο αποφασιστικά από νωρίς.»
«Και γι’ αυτό σας ενημερώσαμε [τα ΜΜΕ] περίπου τον Δεκέμβριο».
Ο Dave Greenwood, αγωνιστικός διευθυντής της Alpine, επιβεβαίωσε ότι η ομάδα του Enstone ήταν μεταξύ αυτών που αναγκάστηκαν να τροποποιήσουν την πίσω πτέρυγά τους για να συμμορφωθούν με τα νέα μέτρα στην Κίνα.
«Έπρεπε να κάνουμε κάποιες εργασίες στο εργοστάσιο», παραδέχθηκε, λόγω του μικρού χρονικού περιθωρίου μεταξύ των δύο πρώτων αγώνων.»
Την ίδια στιγμή, η Williams δέχθηκε πρόστιμο 50.000 ευρώ – εκ των οποίων τα 40.000 ευρώ με αναστολή – για διαδικαστικό σφάλμα που σχετιζόταν με τη νέα Τεχνική Οδηγία που εισήχθη στη Σαγκάη.
Πηγή: https://www.planetf1.com/news/fia-f1-flexi-wing-nikolas-tombazis-confession