Ο Lando Norris απέρριψε τους ισχυρισμούς ότι η άμεση αυστηροποίηση των κανονισμών της FIA για τα εύκαμπτα πίσω φτερά θα επηρεάσει τη McLaren, τονίζοντας ότι το φτερό της ομάδας συμμορφώνεται πλήρως με τα όρια ευκαμψίας. Μάλιστα, ανέφερε ότι η McLaren ίσως δεν έχει εκμεταλλευτεί όσο θα έπρεπε τα περιθώρια που επιτρέπουν οι κανονισμοί.
Η FIA είχε προγραμματίσει να εφαρμόσει αυστηρότερα τεστ από το ένατο Grand Prix της σεζόν, το Ισπανικό GP, μειώνοντας το όριο ευκαμψίας του πίσω φτερού από 15mm σε 10mm. Ωστόσο, στις 17 Μαρτίου, μία μέρα μετά το εναρκτήριο GP της Αυστραλίας, η FIA ενημέρωσε τις ομάδες για την άμεση εφαρμογή του TD055A, που επέβαλε αυστηρότερα όρια.
Το θέμα των εύκαμπτων φτερών είχε έρθει στο προσκήνιο το 2024, όταν η McLaren χρησιμοποίησε ένα «mini-DRS» φτερό στο GP του Αζερμπαϊτζάν, με το φτερό του Oscar Piastri να φαίνεται να λυγίζει καθώς κρατούσε πίσω του τον Charles Leclerc. Παρότι η ομάδα άλλαξε το φτερό της έπειτα από συζητήσεις με τη FIA, υπήρξαν υποψίες ότι η νέα τεχνική οδηγία στόχευε ξανά τη McLaren.
Ο Norris, όμως, επέμεινε ότι οι νέοι έλεγχοι δεν αφορούν τη McLaren και ότι η ομάδα του θα ήταν ήδη εντός κανονισμών, ακόμα κι αν η οδηγία ίσχυε από τον πρώτο αγώνα της σεζόν.
Η FIA επιβεβαίωσε ότι όλα τα μονοθέσια πέρασαν τους αρχικούς ελέγχους στην Αυστραλία, αλλά μετά από ανάλυση βίντεο, κρίθηκε αναγκαίο να γίνουν ακόμα αυστηρότερες δοκιμές. Συγκεκριμένα, από το GP της Κίνας, το επιτρεπόμενο επίπεδο ευκαμψίας στο πίσω φτερό θα μειωθεί από 2mm σε 0.5mm, με μια προσωρινή ανοχή 0.25mm λόγω της σύντομης προειδοποίησης προς τις ομάδες.
Η FIA ξεκαθάρισε ότι όλα τα μονοθέσια που αγωνίστηκαν στη Μελβούρνη ήταν εντός κανονισμών και ότι οι νέες δοκιμές στοχεύουν σε περαιτέρω έλεγχο της ευκαμψίας του πίσω φτερού.
Πηγή: https://www.planetf1.com/news/lando-norris-too-good-response-mclaren-flexi-wing-controversy